reklama

Ako SME môj blog stiahlo

Pred pár dňami som napísal blog o nemenovanej sprostredkovateľskej spoločnosti, pôsobiacej najmä v Košickom kraji, ktorej poradkyňa sprostredkovala staršiemu klientovi poistku namiesto produktu na sporenie, hoci jeho požiadavkou bolo jednoznačne sporiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Pani poradkyňa sa medzi iným zabudla klientovi zmieniť o takej podstatnej maličkosti, ako sú poplatky, ktoré by klientovi zožrali podstatnú časť vkladu. Celé to zaklincovala sprostredkovateľská spoločnosť, ktorá konanie poradkyne po sťažnosti klienta odobrila.

Paradoxne, ako prvá neposlala predžalobnú výzvu dotknutá sprostredkovateľská spoločnosť, ale poisťovňa Metlife Amslico, ktorej produkt bol takto nehanebne zneužitý. Amslicu sa nepáčilo, že v blogu nebol zdôraznený hlavný účel produktu, ktorým je poistenie, a produkt bol prezentovaný iba v negatívnom svetle.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pravdupovediac, bol som prekvapený. Podobných článkov a príspevkov, avšak s pomenovaním produktov iných poisťovní, som už napísal kopec a nikdy sa nikto nesťažoval. Tento krát to bolo inak možno preto, že Amslico má na mňa už dlhšie „z kopca". Sem tam si totiž niečo napíšeme a Amslicu sa ten náš korešpondenčný seminár asi veľmi nepáči. Alebo možno preto, že dotknutá sprostredkovateľská spoločnosť je ich „prémiový" partner, ktorý im robí veľkú produkciu. Neviem. Každopádne, na vianočný večierok ma asi tento rok nepozvú.

Blog som napriek výzve Amslica nestiahol a po dohode s právnikmi SME, som blog doplnil tak, aby ani útlocitné Amslico nemohlo nič namietať. Útlocitné preto, lebo fakt, že produkt Amslica nehodnotím ako poistný produkt bol v blogu uvedený od úplného začiatku. Blog hovoril o prípade, kedy je poistný produkt sprostredkovaný na účel, na ktorý nie je určený, a preto bol v blogu porovnávaný s bezmenným produktom, ktorý na sporenie určený je. A v tom duchu sa niesli aj všetky vyjadrenia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Amslico bolo natoľko agilné, že výzvy poslalo dve. Kratšiu a neskôr, keď nepochodili, dlhšiu. Po Amslicu poslala predžalobnú výzvu aj nemenovaná sprostredkovateľská spoločnosť. Zo SME sa ma následne spýtali, či môžu blog stiahnuť. SME nemôže krvácať na faktúrach od právnikov kvôli jednému blogerovi a rovnako nemôže riskovať, že prehrá spor o veľkú čiastku, ktorú od blogera nikdy nedostane. Povedal som, že za blogom si stojím, sprostredkovateľská spoločnosť neuviedla nič, čo by ma v mojich tvrdeniach zneistilo, ale ak právnici SME povedia, že blog je lepšie stiahnuť, je to na nich, ja to rešpektujem. Oceňujem, že SME za blog bojovalo a nechalo ho opäť posúdiť právnikom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

27.11.2013 večer SME blog stiahlo. Nie preto, že by som nemal pravdu, ale skôr kvôli môjmu podrezanému jazyku, drzému tónu a faktu, že tiež pôsobím v sektore finančného sprostredkovania, čo je vraj spolu výbušný koktejl. Asi sa musím naučiť písať menej šťavnato a viac novinársky.

Ľuďom zo SME každopádne ďakujem, že sa snažili.

A taký dobrý blog to bol.

Peter Cmorej

Peter Cmorej

Bloger 
  • Počet článkov:  141
  •  | 
  • Páči sa:  25x

Celý život sa profesionálne venujem financiám a investovaniu. V politike sa venujem aj dôchodkom, daniam a odvodom. Člen strany SaS a komunálny poslanec v Bratislave. A ešte sem tam vyvíjam softvér, radím s investíciami, či chránim spotrebiteľov. Viac na mojom LinkedIn. Zoznam autorových rubrík:  Finančné poradenstvoMajte sa na pozoreDruhý pilierCestovanieSlepá spravodlivosťVeselé príhody z neveselého VOPolitický obšťastníkSúkromné

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu