Bodaj by riaditeľovi Slovenskej pošty Grinch hlavu odkusol

Autor: Peter Cmorej | 21.12.2013 o 10:09 | Karma článku: 15,48 | Prečítané:  2496x

Milý Ježiško, viem že idú Vianoce a je nepekné priať zlé veci, ale toto je pre dobro nás všetkých, úbohých a bezbranných. Alebo keď nie hlavičku, tak nech ho aspoň tak trošku hryzká, nech ho to bolí. Aspoň trochu.

Tentokrát to nebude o tom, prečo je poštovné do Trnavy častokrát drahšie ako poštovné z Hongkongu, dnes sa chcem pánovi riaditeľovi poďakovať za príjemné predvianočné chvíle strávené v útulnom prostredí Slovenskej pošty. Žiaľ, tie chvíle nie sú iba predvianočné, vyskytujú sa veľmi bežne akýkoľvek deň v roku a ani to útulné prostredie nepatrí jednej výnimočnej pobočke, ale je vlastné skoro každému chrámu poštovému. Áno, hovorím o nekonečných radách. Nechcem sa rozčuľovať nad tým, prečo z piatich okienok sú otvorené zásadne iba dve, však viem, zamestnanci sú drahí, skôr ma zaujíma, ako je možné, že dvadsať rokov po páde komunizmu môže niečo tak žalostne nefungovať.

Najviac milujem pobočky, kde nečakáte v jednej rade, ktorá sa civilizovane roztráca k uvoľnením okienkam, ale kde máte také tie popruhy linkujúce Vás práve k jednému Vami vybranému okienku. Tá rozhodujúca chvíľa je strhujúco napínavá. Vytiahne slečna pred Vami z igelitky 10500 obálok a prinúti Vás tu nocovať alebo tento krát to bude iné? Alebo vymeníte radu a risknete, čo ďalších päť slečien ukrýva v tajomnej hĺbke svojich kabeliek?

Pán riaditeľ, ak to náhodou čítate, práve včera mi bola dopriata ďalšia kreatívna pol hodinka v útrobách Slovenskej pošty, počas ktorej som okrem zmyslu života mal čas porozmýšľať aj nad nefungovaním tejto krásnej inštitúcie. Poviem Vám na začiatok iba jedno slovo: časenky. Každý, kto by mal povedzme viac ako 20ks pošty, by sa musel objednať na konkrétny čas ku osobitnému okienku. Keby sa Vám veľmi, ale naozaj veľmi chcelo, lejm na kolene spáchanú verziu môžete spustiť rovno zajtra poobede. Stačí jedno telefónne číslo a teta na telefóne, ktorá by hromadných korešpondentov objednávala.

Ak by ste chceli byť strašne cool, akože 21. storočie a trošku tej užívateľskej prívetivosti, tak by ste to mohli urobiť dokonca ako webovú aplikáciu! Viete, to je to, o čo sa pokúšate v časti e-služby, len táto by bola aj skutočne prospešná. Inak pekná stránka, prehľadná, nech len nebrýzgam. Milá slečna by si klikla u Vás na stránke, na akú pobočku to má najbližšie, zvolila by si deň, žiadaný čas, počet zásielok a systém by jej buď dal časenku, alebo ponúkol najbližší možný čas. Ak k počtu pridáte na výber aj aký typ zásielok slečna prinesie, dokážete čas dokonca celkom účinne optimalizovať. Lebo viete, že 50 listov obyčajnou druhou triedou potrvá priemernému zamestnancovi X minút, kým takých 20 listov prvou triedou a s poistením potrvá o niečo dlhšie.

Ale nie pán riaditeľ, nie je to len o časenkách. Aj s časenkami to bude ešte stále ťažký komunizmus. Keď som včera videl, ako poštárka lepí na 150 listov kód doporučenej zásielky, mal som chuť preliezť priehradku a pomôcť jej. Čo tak urobiť ďalšiu aplikáciu, kam by si hromadný korešpondent nahral z Excelu svojich 1500 adries, zvolil si službu a ono by mu to vypľulo adresné štítky vo zvolenom formáte už aj s doporučovacím kódom? Zoznam kódov by sa automaticky uložil vo Vašom informačnom systéme a zamestnanec na odbernom mieste by už len spočítal, či sedí počet zásielok. Motivovať odosielateľa o 10 centov lacnejším poštovným a uvidíte, ako by všetci tlačili štítky.

Viete na čo som ja prišiel po napísaní predchádzajúcich riadkov? Že Vy už takú aplikáciu máte! A dokonca dobrú! ePodací hárok. Krucišpagát, akoto, že o nej nikto nevie? Prečo nedostane každý hromadný korešpondent pri okienku do ruky leták, že ak nebude podávať hromadné zásielky elektronicky, pod stromčekom nebude nič a kapor bude mať samé kosti? Prečo majú ešte vôbec dovolené podávať hromadné zásielky bez ePodacieho hárku?

Alebo ešte jeden nápad, aj keď predpokladám, že toto bude na pomery Slovenskej pošty už príliš ťažké sci-fi. Platobné automaty. Ja viem, že šeky používajú najmä dôchodcovia, či ľudia, čo sa nejako nevedia skamarátiť s internetbankingom, ale verte tomu, že jeden nápomocný zamestnanec dokáže obslúžiť aj tri automaty a vysvetliť i roztrasenej babičke, že tu má vložiť šek a tu peniažky. A aj tá babička sa to na tretí krát možno naučí sama.

Neprečíta platobný automat šek? Skúsim si tipnúť, že tak 50 % všetkých šekov bude pochádzať možno od desiatich firiem. Plynári, energetici, mobilný operátori. Chce to len trošku snahy a môžete sa s nimi dohodnúť napríklad na používaní formátu BySquare. Platobný automat čítajúci QR kódy určite problém nebude a aspoň trošku prispejete k lepšiemu životu nás všetkých.

To je asi všetko, čo ma za tú polhodinu napadlo. Nie je to také ťažké. Stačí si nájsť a zaplatiť nejakého kreatívca. Nemáte na neho peniaze? V tom prípade navrhujem, aby ste si na pár týždňov vymenili pozície so svojimi zamestnancami na niektorej frekventovanej pobočke. Vy, aj celý manažment. Vy špeciálne sa postavíte ku vchodu a zoberiete list od tej najviac zúboženej babičky, že tú radu vystojíte za ňu. A keď ju vystojíte, tak opäť a zas. Garantujem Vám návaly kreativity.

Ak sa do ďalších Vianoc nepolepšíte, tak nabudúce Vám budem priať gangrénu. Neviem síce čo to je, ale znie to riadne hnusne.

Vám ostatným prajem Veselé Vianoce a zelený nový rok :)

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Anton Zajac: Jediná šanca pre Slovensko je nová slušná strana

Nežijeme v liberálnej demokracii, ale v oligarchii, hovorí spolumajiteľ Esetu Anton Zajac.

EKONOMIKA

Nové pravidlá zásadne ovplyvnia ľudí. Dlžníkov aj exekútorov

Sociálna poisťovňa môže siahnuť na účet aj bez exekútora.

KOMENTÁRE

Fico radí socialistom ako byť populárnejší

Toto má byť lekcia z postkomunistickej Európy?


Už ste čítali?